Quantcast

Cum sa ne instalam singuri antena satelit

12

Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Salutare Ticule
Ma gandii io asa, si imi zisai de ce nu fac io un tutorial cu desene si imagini despre cum sa ne instalam singuri antena satelit pe Digi sau Dolce (Focus/UPC e la fel ca si Digi, Akta/Max nu cred ca e foarte important).
Noah, ce spuneti? ar merita un astfel de topic inceput?

Astept pareri

all the best

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

Mariusc
Administrator
...foarte interesant ticule, sunt de acord cu tine dar din pacate si mai ales din comoditate foarte multa lume nu accepta sa se chinuie sa-si cumpere materiale (bolturi , plasticuri, uneori chiar braket) apoi si drill  pentru gauri si cheie de 13 , uneori si scara fara sa mai punem la socoteala si ziua pierduta in cautarea semnalului si astea toate doar pentru 40 de lire :))

 PS..... Ai aprobarea administratorului acestui site sa-ti postezi o fotografie
   multumesc ticule, poate ca desenata v-a fi mult mai usor :))) desi lasa-ma sa ma indoiesc =))

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Ticule, io ma gandii la cei din afara londrei.
Ca nu ii vad pe aceia platind un £50 (asta e pretul meu, care intotdeauna e mai mare ca al vostru) o aliniere sau un £60 pentru o instalare, plus un £0.50 per mila motorina.

Si o sa incerc si desene, desi imaginea photo poate fi mai sugestiva.

Specific ca acest tutorial va fi aici, si voi incerca sa-l scriu si pe www.romani.co.uk, dar astept aprobarea lui Inno.

Maine imi iau un aparat digi, o antena de 80cm si purced la treaba doar cu o busola, o nivela cu bula (level sau poloboc sau stabila in jargonul de aici), un sat finder de maxim 15 lire (ceva ce se gaseste la orice magazin de electronice sau pe ebay), un bracket si o bormashina cu fir de 240V ceva de la Lidl sau Homebase sau Wickes (ceva f ieftin, dar pe sds), un burghiu si un kit de boltzuri si nyloane (bolts and nylons in engleza), la bucata tot de pe undeva de la un magazin de DIY.

Sa vedem ce iese :)

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

Mariusc
Administrator
....au trecut doua zile de la promisiune, dar suntem rabdatori si inca mai asteptam....:))

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

ionut_nadlac
sall baiatu cu antene satelit te rog din suflet daca poti sami explici si mie cum sa montez antena fara sa chem pe cineva ar fi super tare si frumos din partea ta ast explicatiile tale mss frumos!!!!!!!!!!!

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

Mariusc
Administrator
...vezi ca o sa vada domnu Mihai si o sa zica ca eu te-am pus sa scri, mai ales ca esti de la Nadlac....:))

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mishulica
domnu site manager....

"sunt prea sarac ca sa fiu zgarcit"   deci daca m`ash lua dupa dumneavoastra.... asi cheltui   100 lire  ... pe sclue.. chit ca iau ieftine....  nu stiu in schimb cum o sa dau gaura cu un drill de 15-30£ .. in fine      sattelite finder....   pai acum la 15 lire nu stiu ce gasesc.... in fine ...  ma mai uit la vecinu cum o are orientata....  sa zicem mai conteaza acu claritatea imagini cand mi`o montez singur????
si pentru ce pentru 40£ :(  de 2 ori pe an... sau cand ma mut....
ce ne scrii tu aici... e cum ai spune... hai sa platesc 400 lire  sa`mi repar un laptop de 300...
sincer... decat sa faci tutorial... mai bine postezi 3-4 linkuri  catre web siteuri care transmit live posturi romanesti... si cei care vor sa scape mai ieftin  ... se uita acolo... nu???

acu chiar daca iti critic postu...  imi spun doar parerea feel free sa postezi ce tutorial vrei tu...

mai bine posteaza "cum sa devin HSE"  ca asta m`ar interesa.

Regards
Dan

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

Dan
Ceau Baieti!
Eu sunt de parere ca daca incerci sa instalezi antena fara ca sa  fie pozitionata in directia care cineva cu aparat poate sa masoare va pierdeti vremea asta cred eu.
Se poate ca cineva sa aiba noroc si sa prinda semnalul din prima sau dupa cinci ore de nervi.Dar asta nu multa lume ar putea face.
Eu va sfatui sa nu va pierdeti vremea si mult mai mult aveti nevoie de scule si la sfirsit cineva este rasunzator daca pe viitor nu merge semnalul sau antena sa pus rau.....
Si in plus timpul costa bani pt uni....

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

vivien
Buna seara la toti membrii barbati..din cite vad!!
Eu sunt o doamana care va vine sa credeti sau nu m-as ''arunca'' sa instalez singura o antena ca sunt oltenca si sunt incapatinata..de mult ma gindesc sa-mi iau si eu o antena si cred ca asta este solutia mea... si stiu ca as arata aiurea''ca femeie'' tinind de o antena pe casa.dar cred eu, cu ajutorul prietenului meu care nu are habar oricum..as reusi !!daca bineinteles reusesc sa inteleg sfaturile voastre..deci mikygpu TE PROVOC!!! Daca tu resuseti sa ma fai sa inteleg cum sa pun antena de una singura..adica el sa faca (prietenul) ce-i spun eu..atunci te premiez!!!Nu stiu cu ce.. ma gindesc dupa aceea ,daca reusesc!!
Acum ca sa fiu sincera ti-as intelege si punctul de vedere ca nu merita deranjul pentru ca oricum  o sa dau gres.. numai pentru ca ''sunt femeie'' dar promit ca nu ''ma las usor''!!!
Succes si astept sfaturile voastre!! A Video demo would be even better!!

xx
Vivien

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

ana-maria
Buna,                                                                                                                                                 Parerea mea este ca treb. sa apelam la cine se pricepe. Eu una asa as face.
Ory

salutare sunt nou pe aici, ar fi interesant sa vedem ce reusesti sa faci :), oricum eu prefer sa vina marius cand o trebui sa ma mut , poate nu e asa ocupat sa stam si la un gratarel :D, ca promite dar nu mai ajunge :))

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Inainte sa incep cu raspunsurile, sa va spun o povestioara.
In 1986 nu existau nici Satlook meter nici Horizon meter, nici spectrum analyzer.... nu existau f multe, si mai ales nu existau pe teritoriul Romaniei (ca era comunism, ca nu aveam voie sa vedem ce e 'dincolo', samd.) Si totushi, am vazut campionatul mondial din mexic la antema mea satelit de 2.4 m diametru, circulara, si cu LNCf de 0.9, la un Telecolor ale carui culori alergau cam la un pas de jucatori. Si am aliniat-o cu televizorul alb-negru Diamant 75 pe lampi si cu un receptor analog, iar primul program a fost ZAT eins.

Sa incep sa va raspund pe rand la fiecare:

Cu privire la 'Cum sa devin HSE', nu ai decat sa citesti pe site-ul..... HSE (http://www.hse.gov.uk/)

>Dan< pai tocmai de aia e nevoie de busola.... sa stii unde 'bate' satelitul. Intradevar, din punctul de vedere al 'instalatorului' din mine, a pune un astfel de tutorial (care sper sa fie f bine documentat si pe intelesul tuturor) pe un site public e o 'crima' strigatoare la cer....
Dar in acelashi timp unii asa zisi instalatori, cu un nivel de cunostinte minim, si cu un meter de 150 de lire de pe ebay ajung sa ne ia munca noastra a celor ce facem meseria asta de ani de zile.
Si atunci ma gandii ca mai bine dau io info public si vedem ce iese ... :)

> [...]

>ana-maria< da, daca iti permiti. sa admitem ca esti undeva prin scotia, si nu gasesti un instalator neam. Dentista noastra ne-a povestit ca niste prieteni de-ai ei din Cantenbury au platit 400 de lire pe o astfel de instalare la o echipa de instalatori englezi. Iti permiti astfel de preturi la numai o ora de Londra? Daca da, atunci respectul meu.

>Ory< Vezi ce le-am raspuns celorlalti cu privire la zonalitate samd.

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

This post was updated on .
Si acu sa incep cu inceputul.
1. Cunostintele
Nu o sa intru in detalii tehnice despre ce e microunda, cum se transmite, de ce trece prin plastic dar nu trece prin frunze si copaci, ce o afecteaza ata in oscilatie cat si in lungime (de unda, evident), de ce e afectata de Mobile Link si intersectiile acestora si de campurile magnetice. Toate acestea le gasiti pe Wikipedia, tot ce tre sa faceti e sa cautati. Ceva tehnic tot va voi oferi aici, asa ca sa va plictisesc.
a. Antena parabolica; offset (ovala)  sau circulara. Antena are doar rol de reflector. Capteaza microundele transmise de la satelit si le concentreaza prin reflexie intr-un punct central denumit focar (http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_dish).

b. LNBf sau LNCf = Low Noise Block cu feedhorn sau Low Noise Convertor cu feedhorn = Bloc Convertor (sau simplu Convertor) de Nivel Scazut cu horn de incarcare.
Acest dispozitiv are rol de convertor al microundei in grup de frecvente intermediare (IF), totul facandu-se pe principiul super-heterodinei. Nu intru in detalii despre cum sunt facute, cum functioneaza, samd. Voi prezenta doar cateva chestiuni f importante:
- LNB-ul ce ne intereseaza pe noi este de tip universal, care poate fi cu o iesire sau cu mai multe (2 iesiri = Twin, 4 iesiri = Quad, 8 iesiri = Octo). Desi aparent apare a fi ca un spliter, in realitate nu este pentru ca fiecare ieshire e conectata la un bloc electronic de conversie care primeste semnal direct din feedhorn. De aceea lnb-eele cu iesiri multiple pot functiona chiar daca o iesire s-a ars.
- blocurile de frecvente convertite sunt 4, iar banda de lucru e 9.75GHz la 12.75GHz. La iesire, frecventele IF se incadreaza intre 950MHz si 2150 MHz, transportabil printr-un cablu coaxial. Cele 4 blocuri de frecvente sunt: 9.75GHz la 10.6GHz denumita si banda joasa (LOW) si 10.75GHz la 12.75GHz denumita si banda inalta (HIGH) plus 2 polarizari pe fiecare dintre ele, Vertical si Horizontal. Comutarea intre acestea se face printr-un comutator de 22KHz (pentru schimbarea din banda joasa in inalta si invers) si prin tensiune (14V pentru Vertical si 17-18V pentru Horizontal). Astfel, intr-o relativa mica latime de banda pot fi incadrate foarte multe programe TV.
- Transponderul (TP) este un termen definitoriu pentru transmisia satelit pentru ca ne ajuta sa identificam programul TV. Daca vreti, e ca un numar de inmatriculare al unei masini, presupunanad ca toate masinile ar arata la fel. Un TP are 3 parti importante, celelalte fiind 'cautabile' intr-o marja destul de restransa: Frecventa, FEC-ul si Simbol Rate-ul (SR). Frecventa este o valoare in GHz si este data de transmitator (pentru DigiTV, frecventa de baza este 12607Mhz sau 12.607GHz). FEC-ul este o valoare intre 1/2 pana la 7/8 si este rata de multiplexare in interiorul TP, astfel incat sa 'incapa' mai multe programe TV pe o singura largime de banda al unui TP. SR este numarul de inversari de simboluri pe lumginea de unda, cel mai adesea masurata pe baunds pe secunda sau simboluri pe secunda.
Astfel, un transponder poate fi definit astfel:
F: 12607MHz
FEC: 3/4
SR: 27500
Pentru DigiTV vom folosi acest TP, pentru ca e definitoriu si pentru cautarea intregii retea (Network Search ON).
Pentru alti transmitatori voi da TP la momentul cand ma voi referi la ei (Dolce, Akta, etc).

Tot pentru considerente teoretice ma voi referi tot aci si la orientarea in spatiu la propriu si la figurat.
Pamantul e divizat in 2 axe, cu rezultat ca orice punct de pe pamant are 2 valori de coordonare:
Latitudine si Longitudine.
Nu stiu cat mai stiti voi de la geografie despre aceste 2 valori, dar ma voi referi mai pe intelesul tuturor la ele, si cum sunt ele construite. Privind globul pamantesc din afara, avem o axa delimitatorie Ecuatorul, delimitand N si S, si una verticala, Greenwich Mean Time (GMT) sau meridianul 0, definind E si W. In UK, ne aflam la 0W ( si nu 0E), si la 51.5N. Astea au prea putina importanta daca nu va instalati o antena cu motor, ceea ce nu va recomand sa incercati ca este aproape de imposibil (asta daca nu ai cativa ani de experienta in instalarea antenelor cu motor).
Singura importanta a acestor valori este ca sa stim unde ne situam fata de satelit, sau altfel spus, unde 'bate' satelitul.
Satelitii TV sunt sateliti geo-stationali, cu orbita undeva la 30000 de picioare altitudine (approx 10000m sau 10km) deasupra ecuatorului, fiecare fiind 'legat' de pozitia sa (evident au motorase cu combustibil pt 10 ani sa stea 'agatzati' acolo). Astfel se stie unde se afla fiecare satelit si fiecare are un nume si coordonata E sau W, (fiind deasupra Ecuatorului nu au cum sa aibe si coordonata N sau S).
Pe site-urile www.lyngsat.com si www.kingofsat.net aveti toate informatiile necesare pentru stabilirea satelitilor si transmisiilor fiecaruia.
Voi prezenta aci principalii transmitatori din Romania si UK si satelitii unde transmit:
DigiTV - satelit Intelsat 10-02 la 1W
Akta - satelit Sirius 3,4 la 4.8E
Dolce - satelit HelasSat 2,3,4,5 (doar 3 si 5 vizibili pe teritoriul UK) la 39E
Focus/UPC - satelit Thor 3,4,5 la 0.8W
Boom - satelit Amos 2 la 4.0W
SkyUK - satelit Astra 2abcdef la 28.2E
FreesatUK - la fel ca si skyuk

Un lucru foarte important la acesti sateliti este deasemeni si acoperirea sau footprintul dat fiecarui transponder. Astfel un TP cu acoperire in Ro nu e musai sa aibe acoperire in UK sau oriunde altundeva. Ma voi referi aci in special la TP cu acoperire pe UK, si numai la cerere ma voi referi si la cei din alte zone ale Europei.
Deasemeni este important sa stim si azimutul satelitului (sau nivelul de inaltare a lui deasupra orizontului). Pentru UK Londra, nivelul este 23 grade fata de orizontala. Evidenta ca aceasta valoare e pur teoretica intrucat va trebuie un sextant sa o determinati cu exactitate. Si sincer, prea mare importanta nu are la momentul de fata, pentru ca ne vom referi la momentul alinierii antenei, si cum facem sa corectam rapid erorile.
Ca idee trebuie sa tineti seama de urmatorul fapt: cu cat valoarea de pozitie E sau W a satelitului se apropie de 0, cu atat satelitul e 'mai sus' pe cer, astfel ca Thor/Intelsat 10-02 de la 1W/0.8W sunt cei mai inalti sateliti, si spre E si W coboara pana cand Intelsat907 la 65E este practic la nivelul orizontului. Alfel spus, dac am fi la Ecuator si am folosi antene circulare, Thor ar fi perfect vertical, iar Intelsat907 la 65E ar fi perfect orizontal.
Din punctul nostru de vedere (i.e. localizare in UK) trebuie sa tinem cont si de 'inclinarea' LNB-ului, pentru ca o antena offset are puterea maxima pe axa longitudinala, de unde rezulta ca pe masura ce ne ducem spre satelitii din E, LNB-ul trebuie 'rasucit' catre dreapta daca privim antena din spate.
ORICE REFERIRE VOI FACE CU PRIVIRE LA INTOARCEREA ANTENEI, RIDICARE, COBORARE, ETC, VOI FACE CU PRIVIREA ANTENEI DIN SPATE.
Intotdeauna un instalator se va referi la antena cu privire din spate pentru ca nu ai cum sa aliniezi antena din fata (blocaj de semnal, imposibilitatea de a ajunge la suruburi, samd).

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Sa trecem acum la partea practica, si voi incepe cu materialele si uneltele.
Ca orice roman, cred ca fiecare dintre noi si-a 'procurat' unelte pentru 'acasa' (adicalea pentru romania) iar daca nu a facut-o, poate o va face. Toate uneltele la care ma foi referi aci sunt oarecum universal utilizabile, si daca nu vreti sa le cumparati, atunci imprumutati-le de la un prieten din constructii (sunt sigur ca toti avem asa ceva).

Materialele de lucru sunt putine si simple:
1. Antena parabolica de 80-85-90 cm (scrie pe ea sau vanzatorul va va da exact ce ii cereti - nu va recomand un make/model, dar am vazut antene si de 29.99 la argos de 80cm).
2. LNBf universal, cu o iesire (single) - Single output universal LNB - 9.99 (tot la argos)
3. Un brachet in forma de L sau orice alt bracket care sa va permita sa montati antena pe perete, si sa aveti si posibilitatea sa o rotiti stanga-dreapta pentru ajustarea orientarii catre satelit (folositi google pentru a gasi un shop de sateliti in apropiere de unde locuiti). http://multimediasystems.co.uk/acatalog/Satellite_Wall_Brackets.html
4. bolts and nylons (4 sau mai multe, in caz ca aveti ocazia sa le stricati) pentru fixarea braketului pe perete.
5. O bormashina SDS Plus care poate fi la 240V sau cu baterie, depinde de ce posibilitati aveti. Asta poate fi si imprumutata de la un prieten, daca nu vreti sa o cumparati pentru o eventuala folosire si in romania (desi nu recomand, se mai practica si 'imprumutul' fara permisiune de pe site-urile de constructii sau chiar din vanurile celor ca mine). Gasiti si la 40 de lire pe ebay, important e sa functioneze.
6.Un burghiu de 10mm, scurt, pentru ca cel mai adesea bolturile sunt pe rawlplug-uri de 10mm diametru, si pe cap hexagon de 13mm, si eventual un burghiu lung tot de 10mm, pentru a trece cablul coaxial prin perete.
7. 2chei fixe, una de 10mm si una de 13mm (dar verificati antena inainte de a va procura cheile, sau folositi o cheie ajustabila)
8. Un SATfinder de 15-30 lire, cu cat mai ieftin, cu atat mai bine, pentru ca toate fac acelasi lucru: masoara nivelul de caldura sau 'GAIN-ul' antenei in LNB. Se poate folosi si un Voltmetru cu ac (analog) sau chiar si un multimetru digital de 5 lire, conectat pe cablu. Dar pentru ca astfel de dispozitive exista, nu voi da detalii cu voltmetrul.
9. O busola, preferabil gradata, dar si una simpla merge.
10. F Connectori. astia sunt niste conectori mici care conecteaza cablul coaxial la o iesire F (adica e infiletare). Nu stiu de ce li se spune F Connectori, si din astia aveti nevoie de 2, unul pentru partea dinspre LNB si altul pentru receptor. http://www.satcure.com/tech/fconn.htm
11. Cablu coaxial. Din acesta aveti nevoie de atat cat sa va ajunga de la antena la receptor. La cumpararea lui va rog sa tineti cont de lungimi de 'bend', adica nu luati dinstanta directa (cea mai scurta) ci masurati distanta cu tot cu coturi, intrari, intoarceri, samd. Vor fi poze mai ales a unei instalari facute de un 'profesionist' de asta de  duzina, vizibila din gradina mea, si care e un bun exemplu despre cum sa nu rulati cablul. Cablul coaxial e f important pentru durabilitatea instalarii datorita nivelului de 'stress in rezistenta materialului' la care e supus acesta. Daca ati vedea pe un osciloscop la ce circula prin bietul cablu coaxial, ati privi cu alti ochi acel inofensiv cablu.
12. Nivela cu bula (stabila, level). Nu e obligatoriu, dar ne ajuta foarte mult pentru a compensa eventualele erori de verticalitate, care ne poate afecta inclinarea LNB-ului ( ma refer mai ales la Dolce).

In general, in piete si in CarBootSale gasiti astfel de vanzatori care au chiar toate acestea.
Ca idee, exista la ScrewFix un kit de antena de 60cm, si fiind la cineva in afara Londrei la un gratar, am facut instalarea numai cu kit-ul respectiv, fara macar sa am o busola. Antena a fost orientata pe DigiTV la 1W. Stiind ca in UK la amiaza soarele bate direct pe 0(zero)S, si considerand antenele de sky (alea mici ovale orizontal, negre si din plasa ca fiind orientate pe 28.2E), am putut sa fac instalarea.
Daca va dadeati osteneala, apropo de spusele cu video-ul, gaseati o gramada de tutoriale, in engleza, pe youtube. Inca nu m-am hotarat daca il voi face video sau nu, dar voi incepe cu imagini despre antene si sateliti.

Si acum INSTALAREA
Si asta incepe cu o poza, care o voi face curand si voi prezenta toate materialele ce le voi folosi, alaturi de unelte. pentru conformitate voi ruga pe cineva sa fie alaturi de mine si sa faca poze aleatorii pentru a arata ca nu voi trisa in nici un fel :).
Nu de alta, dar vazui destui Toma necredinciosu.....
Deoarece in ultimele zile a plouat cu nemiluita, nu am cum sa incep sa produc materialul video/photo, asa ca va trebui sa ami asteptati.
Intre timp insa, as vrea sa stiu ce receptoare aveti, ca sa stiu cum sa  ma refer la fiecare satelit cand il voi instala.

Pe curand..........

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Apropo de ...163 vizitatori..... 'vedi, vidi'...
Doar sa veniti si sa vedeti posturile nu prea ajunge, pentru ca f mult conteaza si ce pareri aveti despre ceea ce postez io aici.
Cand am instalat pt prima oara antena mea circulara de 2.4m (in 1986), nu aveti idee ce munca a fost. Pentru ca nu aveam nici macar habar despre cum functioneaza o astfel de antena parabolica. Eram pe atunci abonat la revista Tehnium si citeam cam tot ce se putea despre comunicatii.
Nu stiam ce e ala SKEW (orientarea axei X-Y al LNB-ului fata de orizontala), nici ce e aia focar, nici la ce folosesc cele 3 'betze' care au venit cu antena (ulterior am aflat ca erau bratele-suport ale lnb-ului). Si mai ales, instructiunile erau in germana..... iar io .... 'nicht sprechen deutch'.
De aceea rog pe toti vizitatori sa posteze un cat de mic comentariu nu la adresa ideii mele, ci la adresa formularilor si termenilor din explicatii. Astfel, o sa am ocazia sa explic mai pe larg termeni prea tehnici, terminologii sau tehnici ce nu au fost pe deplin intelese.
Ideea e nu cum sa ne instalam antena singuri, oricine poate pune un brachet pe perete si sa agatze o antena de el, ci cum sa ne aliniem antena singuri rapid si fara sa ne enervam, fara a petrece 5 ore agatzatzi de scara.
multumesc

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

elena1000
Mihai nu te supara prea multa teorie si nui vad rostu!!!!!

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Am revenit
Cu receptoare DIGI valide, si astfel pot sa incep sa fac primii pasi spre instalarea de unu singur.

Pentru cei interesati, am receptoare DIGI cu abonament din tara, la pret promotional.
Sunati-ma pentru detalii si preturi.

Ticule (catre Marius Costea) , te astept sapt asta pe la mine candva sa incepem instalarea si tu sa faci poze.

Voi reveni imediat ce voi avea mai multe detalii
Ory

deci mai postezi si continuarea ? :D

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

mikygpu
Vezi discutia de aici.
http://romani.co.uk/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29&func=view&id=127560&catid=3&limit=10&limitstart=0

duminica asta fac pozele cu Marius si apoi va fi totul gata

cu stima

Re: Cum sa ne instalam singuri antena satelit

marian
antena satelit fara abonament 0765976899 orientare antene satelit montaj antene satelit, antene satelit bucuresti montez reglez antene satelit bucuresti ilfov orice model , tip de antena pentru cetateni romani si straini cu sau fara abonament pentru programe libere sau cu plata , la dorinta clientului vindem receivere ful hd sau normale cu sau fara hdmi asiguram service, schimb lnb , schimbarea antenelor ruginite deformate, mutari antene tot ce tine de antene satelit antene satelit pentru camping rulote camioane masina mica etc ideala pentru deplasari in toata tara , europa, oriunde

Pentru mai multe informatii vizitati-ne pe site-ul nostru

http://wwwinstalez-antenesatelit.blogspot.com/
12